bukankatakesat



"Aku harap MIMPI akan datang lagi kemudian ia terus akan menjadi REALITI
dan bukan lagi menjadi mimpi yang SEPI"



permulaan

biarkan hari yang sepi berlalu pergi, jangan pernah ia datang kembali lagi. ini catitan adrenalin sampai mati, buat kau yang sentiasa dalam hati.

sa-orang manusia hina




Story Bio Blogmates Help

hanya sekadar luahan dari hati yang ingin berbicara bukan berkata kesat mahupun bangsat dan lidah yang tidak menghunus tajam seperti mata pedang yang tidak bersarung


hubungi saya melalui

email ; www.nasilemak@yahoo.com.my
facebook ; Abdul Halim Kassim
twitter ; @xhalimkassimx



Past




aku

Aku
Benci dengan dunia yang penuh dengan kepuraan
Setiap bait kata penuh dengan penipuan
Tidak punya belas kasihan
Kau menganggap semua itu bahagia
Tapi bagi aku itu celaka belaka
Menipu diri sendiri
Kerna orang yang disayangi pergi
Dengan penuh duka sekali
Pada hari yang pasti ingat sampai mati

Aku
Bukan sengaja merendah diri
Tapi mahu menguji diri yang penuh berduri
Dengan dunia yang penuh dengan kepuraan
Berhenti dari mereka segala cerita dusta
Dengan setiap bait kata
Usah berpura pura
Hanya menjadi diri sendiri
Bukan menyembunyikan diri
Atau bersendiri

Aku
Masih lagi berpegang janji
Pada kata kata seorang sahabat sejati
‘Berdirilah di atas kaki sendiri, nescaya kau tidak akan mati dengan sepi’
Tanpa perlu berpura
Dengan semangat yang membara
Dengan ilmu penuh di dada
Kau pasti akan berjaya.

Aku
Kamu
dan
Kita.


Itulah ‘aku’.

'Hidup jangan berpura kalau tak nak dipandang hina.'